fredag 24. september 2010

Svipptur til Halden, med mellomlanding i Sarpsborg!

Dagen den 11. september 2010 kommer inn i rekken som "ekstremt lang og opplevelsesrik dag".

Som det B-mennesket jeg er, var det med stor skrekk å stå opp kl 04.00 for å forberede en dag i bilen: Vi skulle til Halden og hente bil!!! Riktig nok ikke min bil, men siden jeg heldigvis hadde fått en avtale om å kjøpe noen Corolladeler i Sarpsborg ble jeg med på ferden. 5 trøtte typer sette seg inn i bilen og vendte snuta mot Svenskegrensa, ca klokka 11 var vi framme i Halden.

Der sto gliset, like fantastisk som jeg alltid har drømt at denne bilen skulle være! Hadde absolutt ikke hatt noe i mot å eid den selv, men regner vel med å få kjøre den litt jeg óg =)

Nå, hvilken bil er det jeg snakker om?
Jo, det er en Pontiac TramsAm '78 Gold Edition!!!

http://s788.photobucket.com/albums/yy170/Jokkebu_Sprite/Trans%20Am%20Y88%20%201978/

Etter endt handel og med et stort glis, ble det en snartur over grensa for å oppleve Nordby Kjøpesenter. Stort sett bare mat som ble konsumert, påfyll av energi til resten av dagen.

Tiden flyr og vi haster videre til Sarpsborg der jeg skulle hente bil-delene. En meget hyggelig selger med veldig mange bildeler førte til at tiden fløy enda fortere. Til slutt ble det en vellykket handel, med fine deler til Corollan i bagasjen (i følgebilen da, TransAm'en har jo ikke noe særlig stort bagasjerom, der jeg var ko-pilot)

Klokka ble vel nærmere 18.00 før vi var på farten igjen, da i retning hjem!

I bagasjen (på følgebilen) hadde vi følgende:
- to nye framskjermer
- nytt eksosanlegg
- hylle til dasjbord
- en list under grillen (helt ny!)
- fjær til bakluke
og sist men ikke minst, et splitter nytt Corolla-emblem!




Undertegnede er den dag i dag (om ikke så mange dager har gått) strålende fornøyd med handelen =)

Nå gjenstår det bare å samle litt tid og krefter til å skru sammen bilen.
Sommeren gikk jo så alt for fort, og vinteren truer rundt hushjørnene snart... Som meget studerende student, er ikke fritid det jeg har mest av for tiden. Så jeg legger min tillit til far, som har bilen innen rekkevidde, og kan pusle litt på bilen nå og da =)

Neste sommer SKAL bilen på veien! ..kan ikke skryte av stasjonsvogna på japantreff ett år til, uten at den er med! :p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar